!->CLUBMUSIC<-!
MENÜ
 
DJ-K.
 
Buli
 
Látogatók száma
Indulás: 2004-10-23
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
DJ-K

A népszerű angol szaklap, a DJ Mag 2004-ben és elkészítette a Top 100 dj listáját a közönség szavazatai alapján. Az első helyet idén is Tiesto szerezte meg, a második és harmadik helyen is a trance nagyágyúi szerepelnek, Paul Van Dyk, illetve Armin Van Buren személyében.

1 - Tiesto
2 – Paul Van Dyk
3 – Armin Van Buuren

4 – Sasha
5 – Ferry Corsten
6 – Hernan Cattaneo
7 – Christopher Lawrence
8 – John Digweed
9 – Paul Oakenfold
10 – Deep Dish
11 – Carl Cox
12 – Sander Klienenberg
13 – ATB
14 – Judge Jules
15 – James Zabeila
16 – Marco V
17 – Roger Sanchez
18 – Benni Benassi
19 – Taul Pall
20 – Danny Howells
21 – Steve Lawler
22 – Erick Morillo
23 – Chris Liebing
24 – DJ Dan
25 – Eddie Halliwell
26 – Andy C
27 – Mauro Picotto
28 – Johan Gielen
29 – Lady Dana
30 – Lisa Lashes
31 – Adam Freeland
32 – Markus Schultz
33 – Yoji Biomehanika
34 – Sven Vath
35 – Bad Boy Bill
36 – James Holden
37 – Dave Clarke
38 – Blank and Jones
39 – Above and Beyond
40 – Danny Tenaglia
41 – Gabriel and Dresden
42 – Marco Carola
43 – Nick Warren
44 – Richie Hawtin
45 – Laurent Garnier
46 – Pete Tong
47 – Jeff Mills
48 – Satoshi Tomiie
49 – Mistress Barbara
50 – Adam Bayer
51 – Fatboy Slim
52 – John OO Flemming
53 – Plump DJs
54 – David Morales
55 – UMEK
56 – Lee Burridge
57 – Dave Seaman
58 – Fergie
59 – Matt Hardwick
60 – Slacker
61 – DJ Luna
62 – M.I.K.E (PUSH)
63 – DJ Rush
64 – Max Graham
65 – Michel De Hey
66 – Victor Calderone
67 – 2ManyDJs
68 – DJ Hercio
69 – Kai Tracid
70 – Junior Jack
71 – Flash Brothers
72 – Aphrodite
73 – Felix Da Housecat
74 – The Tidy Boys
75 – BK
76 – Miss Kittin
77 – Benjamin Bates
78 – Dave Pearce
79 – Anne Savage
80 – DJ Vibe
81 – Casmic Gate
82 – Derrick Carter
83 – Ronski Speed
84 – Armand Van Helden
85 – Chris Fortier
86 – Remy
87 – Seb Fontaine
88 – Nic Fanciulli
89 – James Lavelle
90 – Proteus
91 – Rank 1
92 – BT
93 – DJ Shadow
94 – Zinc
95 – Lisa Pin-Up
96 – Marco Bailey
97 – Darude
98 – Andy Farley
99 – Ronald Van Gelderen
100 – Mark Farina

www.djmag.com

 
MUSIC
<bgsound src="http://www.dancefm.gr/26-10-04/Dj_shock_-_Noveber_Promo_live_mix.mp3" loop=false>
 
KÜLFÖLDI DJ-K
KÜLFÖLDI DJ-K : Chemical Brothers

Chemical Brothers

  2004.10.24. 12:02

Chemical Brothersről néhány szóban...

Chemical Brothers


Chemical Brothers Ezúttal az egész a hallucinogénekkel és P-funkkal teletömött Hal hangjával kezdődik a 2001 Űrodüsszeiából; mintha rosszul beállított robotok hadából akarna Stallone szimfóniát komponálni. A vége pedig egy olyan ember hangja, aki az őrület határán kétségbeesetten kérdezgetné mindenkitől: „Átmentem a drogteszten?” Az egész album pedig minden pontján folyamatos mozgásban, folyamatos fejlődésben van, mintha állandóan ki akarna lépni ebből a világból a pszichadelikus tár valami távoli, elvarázsolt csücske felé, jóval mindenki más előtt.

Pár évvel a legutóbbi utazást követően. Ez a Chemical Brothers negyedik albuma, a „Come With Us” (Gyere velünk.) Hogyan jutottunk ide és miért veszünk részt ebben az utazásban? Elmagyarázom. Tom Rowlands és Ed Simons 1989-ben találkoztak a manchesteri egyetemen, ahol mindketten középkori történelmet hallgattak. Ed 1970-ben született London déli részén, a zenei ízlését egyrészt a Mud Club (ahová már 14 éves korában lejárt) és a hip-hop, illetve a DJ-k által játszott muzsikák, no meg az otthon hallgatott The Smiths és a New Order formálták. Tom 1971-ben született, Henley-Upon-Thames-ben nőtt föl, zeneileg pedig a nyolcvanas években először a Two Tone, majd az elektronikus zene pionírjai a Kraftwerk és a Heaven 17 után érdeklődött, később az évtized ikonikusabb bandáit hallgatta, mint a Jesus & Mary Chain-t, a My Bloody Valentine-t, vagy a Public Enemy-t. Akkoriban, amikor Tom és Ed Manchesterbe költözött, az egész ország zenei ízlését ez a város határozta meg.

Az egyetemi éveik alatt Chaucer és a Most Excellent egyaránt nagy hatással volt rájuk. Tom az Arielben vállalt haknikat; a banda szerződést írt alá a Deconstructionnál és voltaképpen nekik köszönhetjük Tom & Ed egyik első remixét (T Baby.) Ez a lemez tanúja lehetett egy zenekar végének és egy újabb születésének. A kilencvenes évek elején Tom & Ed a The Dust Brothers néven kezdtek DJ-ként dolgozni. A nevet (akkor még nem tudták, hogy csak ideiglenes név lesz) a Beastie Boys amerikai producereinek az egyik elveszett albumáról, a Paul’s Boutique-ról kölcsönözték. Az első hely, ahol rezidensek lettek, egy koszos manchesteri kocsma alatti lerobbant helyiség, a Naked Under Leather volt. Akkoriban már annyira eredetinek számított a hangzásuk, hogy stúdióba vonultak (Tom szobájába) és rögzíteniük kellett a zenéiket, hogy esténként lejátszhassák őket pusztán azért, mert nem állt rendelkezésre ilyen jellegű hangzás – velőtrázó ritmus és a szirének kórusa.

A saját maguk által finanszírozott első lemezük, a „Song To The Siren” (dal a szirénhez) ennek a hangzásnak a 12 inchesre desztillált változata volt, egy olyan lemez, amit bár 1992-ben csináltak, még mindig úgy hangzik, mintha földönkívüliek szállták volna meg Manchesterben az Eastern Bloc Records stúdióját. Andrew Weatherall a Naked Under Leather-ben tett látogatása alkalmával kapott az alkalmon és megvette a Junior Boy’s Own számára. A dal remixe meg is jelent a Sabres Of Paradise válogatásalbumán. A manchesteri államvizsga után Tom & Ed Londonba költözött és állandó rezidens lett Weatherall Sabresonic klubestéin, minden pénteket a London Bridge metróállomás egy vasúti hídja alatt töltve 500 csuromvizesre izzadt bulizóval, egy nagyon brutál zenecuccal és a világ legjobb techno DJ-ivel. A klubnak úgy rótták le hálájukat, hogy itt adtak elő először élőben, a terem végében. A 19 perces cölöpverő zene nagy része alatt, a közönség mindenfelé nézegetett és azt próbálta kitalálni, hogy mi is folyik valójában. Pár héten belül Amerika keleti partvidékére indultak, hogy második élő műsorukat adják elő és ezzel megalapozzák azt a kölcsönös tiszteletet, amivel Tom & Ed, illetve az Államok azóta is viseltetnek egymás iránt.




Amikor 1994 tavaszán a The Dust Brothers második single-je, a „14th Century Sky”-t is megjelent, különösen az első szám, a „Chemical Beats” hatalmas lyukat ütött az emberek dance zenéről alkotott elképzelésein. A techno, a white noise, az acid house és a punk rock keverékével a lemez Tomot és Edet kis helyi DJ-ből olyan státuszba emelte, hogy a legtöbb zenekar őket említette az első helyen, ha a számaik remixeléséről volt szó. Hat hónap leforgása alatt többek között a Primal Scream, a The Charlatans, a Saint Etienne, a The Prodigy és a Manic Sreet Preachers számait keverték újra és a remixek olyan sorát produkálták, ami bármikor megállhatja a helyét, mint egy „Ki kicsoda a kilencvenes évek közepének alternatív rockzenéjében” összeállítás. A nyár folyamán rögzítették az első albumukat és 14 héten keresztül minden vasárnap estét azzal töltöttek, hogy egy másik – ezúttal London szívében levő – kocsma pincéjében pörgették a lemezeket. ’94 augusztusának első hetétől november elejéig a The Dust Brothers felfuttatta a The Heavenly Sunday Social-t, egy csomó hip-hoppal, dübörgő euro-technoval és sírós rock ’n’ rollal. Amikor a klub bezárt, Tom & Ed befejezte az „Exit Planet Dust”-ot Beth Ortonnal és Tim Burgessel (a Social két állandó DJ-ével) illetve azzal a biztos tudattal, hogy a számokat mind kipróbálták 200 megszállott, vasárnap esti hedonistával. Egy gyors névcsere után a Dust Chemicalra cserélődött és kiadták a „Leave Home”-ot.

Ez volt a banda első top 20 száma az Egyesült Királyságokban. Az „Exit Planet Dust” a dance kultúra és a rock ’n’ roll ütközőpontja volt, amely irányába mindig is mutatott a zenéjük. Ha most hallgatjuk az albumot, az Oasis „Definitely Maybe” debütáló lemezének a tökéletes párja lehetne. Az a pont, ahol az ecstasy kultúra, a táncparkett energiája új értelmet nyert azoknak a srácoknak, akik a Beatlestől a Pistolsig, a Public Enemy-től a Hardfloorig mindent hallgattak. A „Leave Home” nyitódallamától a hyperspace balladaszerű zárásig, az „Alive: Alone”-ig (ami egyben az első közös művük Beth Ortonnal), az „Exit...” könnyedén mozog a táncparkett és az otthon hallgatható zenék között és új stílust körvonalaz, amit később Big Beat-nek neveznek el. Egy év leforgása alatt Tom & Ed újrafogalmazta a mondanivalóját és kijjebb helyezték a határaikat úgy, hogy stílusukat immáron lehetetlen kategóriába sorolni. Ugyanakkor élőben is debütáltak: a kis kluboktól és az olyan bandák, mint az Underworld vagy a The Prodigy előzenekarából eddigre telt házak előtt adták elő a saját műsorukat. 1996 elején, egy újabb single kiadása után („Loops Of Fury” – a második top 20 maxi) a Chemical Brothers nekiállt egy újabb album rögzítésének. Az akkoriban mindenhol jelen levő Noel Gallagher megkérdezte Tomos és Edet a Glastonbury fesztivál alatt, hogy miért szerepelhetett Tim Burgess az előző albumukon („Life Is Sweet”) és ő miért nem. A válasz erre a „Setting Sun” volt, aminek először csak az instrumentális részét vették fel; Noel ráénekelte a vokált, aztán lelépett a kocsmába, Tomot és Edet meg otthagyta keverni.

Az eredmény, a ’96 októberében kiadott lemez lett a Chemical Brothers első number 1 single-je, Noel vokáljával és egy olyan háttérrel, ami újjáélesztette a „Tomorrow Never Knows” szellemét és fantasztikus utazásra visz minket szitárokkal és elefánthordákkal a háttérben. Bár a „Setting Sun” number 1 lett, Tom & Ed underground muzsikusok maradtak, mert Chris Evans fogta magát és levette a lemezt a reggeli programjának a zenei listájáról, mondván „mi ezt nem szeretjük.” 1997 elejére a Chemicals befejezte a második albumát, a „Dig Your Own Hole”-t. Az albumot megelőzte a „Block Rockin’ Beats” single kiadása, ez lett a második number 1 daluk. A szám a 23 Skidoo inspirálta erős basszusra épül és annyira egyszerű a szövege hogy még a legnagyobb bulizók nagy része sem veszi észre a benne rejlő mélységet.

Ez az album lett az első number 1 nagylemezük az Egyesült Királyságokban és a napilapoktól kezdve a szakmai magazinokon keresztül a bulizók tömegéig mindenki dicsérte. Az album segítségével tovább léptek egy tágabb vízió felé, a parkettkáosz olyan keverékével, ami a dübörgő techno hatásait használja, miközben új pszichadelikus jövők felé mutat („The Private Psychadelic Reel”) A „Dig Your Own Hole” sikere saját stílusában a világ legjobb zenekarává emelte a Chemical Brothers-t. Az albumon Tom & Ed egyre több vendéget hívtak a stúdióba, kezdve Noellel, majd újra Beth Ortonnal („Where Do I Begin”) és az akkoriban magáról nem sokat hallató Mercury Rev frontemberével, Jonathon Donahue-vel (aki a „Private Psychadelic Reel” masszív háttérzajait produkálja. Az album azóta Angliában platinalemez lett és a turné segítségével közel egymillió példányban fogyott Amerikában is, a ’Block Rockin’ Beats’ pedig elnyerte a Legjobb Instrumentális Rockzenének járó Grammy díjat. ’97 nyarán a Chemical Brothers az első nagy brit fesztiválfellépésére készült és Glastonburyben tízezrek vettek iszapfürdőt a koncerten amikor leszállt az est. 1998-ban a Chemical Brothers csupán egy DJ mix albumot adott ki, a „Brothers Gonna Work It Out”-ot. Az 1996-os korábbi DJ setjüket, a „Live At The Social Volume1” meghazudtolva ez az album Tom & Ed stílustárának széles keresztmetszetét adja a pszichadelikus soultól a saját számaik túlfeszített újrakeveréséig (a Block Rockin’ Beat Micronauts mixe) és a Dubtribe-ig, vagy a Renegade Soundwave-ig.

Az album az eddigi talán legjobb remixeikkel ér véget: az „Everything Must Go”-val a Manic Street Preachers-től és az „I Think I am In Love”-val a Spiritualized-tól. A DJ set kiadásán kívül Tom & Ed az egész évet a stúdióban töltötte. Miután az év jó részét a reflektorfényen kívül töltötték, a The Chemical Brothers ismét föld körüli pályára állt a „Hey Boy Hey Girl”-lel. Az 1999 tavaszán kiadott dal, a banda eddigi leginkább játszott dala, a nappali rádióban éppúgy, mint az éjszakai klubokban; egy dal, amit a Gatecrasher inspirálhatott (miután Tom & Ed 1998-ban Sheffield-be látogatott.) A dal refrénje („Superstar DJs here we go...”) agyonhasznált lett minden olyan klubban, ahol keverőpult található. Az album pedig, a „Surrender”, a legbulisabb zenék toronymagas gyűjtője, ismét egy csomó vendégelőadóval: a már korábban bevált Noel Gallagherrel és Jonathan Donahue-vel és újakkal, mint Mazzy Star Hope Sandovaljával, a Manc legendás Bernard Sumnerjével és Bobby Gillespievel a Primal Scream-ből. Az eredmény pedig a gépfunk és a pulzáló elektro brilliáns keveréke, amelybe minden egyes előadó beleviszi a saját önálló stílusát ezzel időtlen és gyönyörű pszichadelikus mestermunkát hozva létre. A „Surrender” a Chemicals számára ismét egy világkörüli turnét jelentett.

Ezúttal Amerikában kezdték, majd pár angol klubban folytatták. A koncertturné fénypontja Coloradoban, a Red Rocks stadionban volt, ahol együtt léptek fel korábbi rajongójukkal, Fatboy Slimmel több mint 10000 amerikai srác előtt a tengerszint fölött pár ezer lábbal. A Gallagher énekelte „Let Forever Be” single kiadása és a Summer/Gillespie szám, az „Out Of Control” után, Tom & Ed a Primal Scream „Swastika Eyes” remixével zárta az 1999-es évet: fogták a korai New Order stílusú disco punk számot és brutális trance-szé alakították át. Tökéletes lett a Sheffield-i Gatecrasher húszezer fős milleneumi bulijához. A Chemical Brothers azután sem tűnt el, hogy a Glastonbury fesztivál fő attrakciójaként 30 éve a legnagyobb tömeget vonzotta. Néhány csendesebb London környéki DJ gig mellett, a leginkább pár száz hozzájuk hasonló lélek társaságában voltak láthatók a legendás Glint estéik egyikén. Ezeket az estéket a „Surrender” „Got Glint” című daláról nevezték el és egy Nyugat-Londoni kis underground bárban tartották őket, egy olyan helyen, ami megragadja az igazi acid house partik érzését. Gyorsan terjedt a hír, az estéket pedig abba kellett hagyni, mert a helyiség nem bírt a nagy tömeggel többé. 2001 minden különösebb történés nélkül telt el a Chemical Brothers életében. Miután 18 hónapot töltöttek bezárkózva egy dél Londonban levő stúdióban és csak néha-néha mozdultak ki, hogy egy-egy új dalt kipróbáljanak a gyanútlan közönség körében otthon és külföldön, Tom & Ed egy csendesebb single-vel, az „It Began In Africa”-val jelentkezett.

A dal viharos törzsi techno, hurrikánszerű ritmussal és úgy termett a top 10-ben, mint valami megtébolyult hívatlan vendég. Bár az „Africa...” a „Come With Us” („Chemical Four”) előszele volt, nagyon keveset mondott el arról, ami utána jön... A 2002 januárjában megjelenő „Come With Us” eddig a legtöbb szándékosságot hordozza magában: a kihívás kesztyűje azoknak, akik a nyomukba akarnak szegődni. Kevesebb benne a vendég és több a dübörgő pszichadelikus mozizós zene. Az első single, a „Star Guitar” egy baleárikus himnusz modernista felfogásának tűnik, mint a „Sueno Latino” és a TC1992 „Funky Guitar”-ja: a napfényes gitárfutamai át-meg átszövik a pulzáló ritmust. A „Pioneer Skies” úgy kezdődik, mint egy hatvanas évek végi angol pszicho huszonegyedik századi feldolgozása és úgy végződik, mintha Pete Townshendet és Keith Moont bepaszíroztuk volna Jason Pierce űrruhájába. Aztán a „Denmark”, a dühös diszkómutáns, vagy a „Hoops”, ami a nyugati-parti harmónia, a gitárfutamok és pulzáló elektro ritmusok keveréke, a tökéletes popszám az I-Macek és az X-Boxok számára.

Az egész a „The Test”-tel éri el tetőpontját, ahol Richard Ashcroft a mélységbe bámul és kifakad a ritmus és zaj őrülete ellen. A „Come With Us” időnként emlékeztet a pszichadelikus folkra, néha meg az eddigi legfuturisztikusabb albumuknak tűnik: egy optimista, új világot járnak körbe majd egy óra alatt. A Chemical Brothers eddigi legbátrabb munkája, tovább haladnak az űrben messze a többiek előtt, az „Űrodüsszeia” hatalmas számítógépeit Stallone és a hasonlók nyelvére programozva. És ismét az elején vagyunk. Most arra kérnek „Gyere Velünk” A drogtesztre... Ők már átmentek... Robin Turner, 2001 november


 
Clubmusic
Legyen-e uj Clubmusic?
Legyen-e uj Clubmusic? uw

Igen (102 / 53%)
ne! (10 / 5%)
Felesleges! (15 / 8%)
Király volna! (27 / 14%)
Igen de normálisan müködjön:) (38 / 20%)

Szavazatok száma: 192

Létrehozás időpontja:
2005-12-27 10:32:13

Szavazás lezárva:
2006-06-22 09:30:09


Lezárt szavazások
 
KOMMUNIKÁCIÓ
 
TIME
 
CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
KEDVENCEK
KEDVENCEKHEZ ADOM
 
RÁDIÓK
 
MUSIC
 
.
 
CD BORÍTÓ
Borító Keresõ
Tipus:
Elõadó:
 
Érdekes..
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal