Cikkek : A Hyperspace-ben egy hatalmas buli várható Chris Liebing-el! |
A Hyperspace-ben egy hatalmas buli várható Chris Liebing-el!
Sz Laci 2005.04.12. 19:28
Kilenc éves a Hyperspace. A születésnapi party április 23-án kihagyhatatlan minden igazi techno rajongó számára. A jeles alkalom két külföldi vendég lemezlovasa ugyanis nem más, mint a közönség kedvenc Chris Liebing, valamint a hazánkban elõször fellépõ new york-i legenda: Joey Beltram.
Kilenc éves a Hyperspace. A születésnapi party április 23-án kihagyhatatlan minden igazi techno rajongó számára. A jeles alkalom két külföldi vendég lemezlovasa ugyanis nem más, mint a közönség kedvenc Chris Liebing, valamint a hazánkban elõször fellépõ new york-i legenda: Joey Beltram. Kettejük zenei produkciójába garantáltan beleremeg az Events Hall . De ne rohanjunk ennyire elõre az idõben, lássuk elõször a " statikusok két rémálmának" rövid életútját.
Chris Liebing dj-karrierjét 1991-ben Frankfurtban kezdte. 93-ban került elõször közel az elektronikus tánczenéhez, majd egy évvel késõbb már meg is nyitotta saját techno klubját Spinclub néven. Bár a klub sajnálatos módon 95-ben bezárt, Chris fellépési lehetõséget kapott Sven Väth frankfurti klubjában az Omen-ben, ahol rövidesen resident dj lett. Egy évvel késõbb alapította meg Audio néven kiadóját, az itt megjelent Audio07 és Audio11 kiadványai meghozták számára a világhírnevet.
1999-ben már egy újabb legendás frankfurti klub az U60311 resident dj-je. Minden hónap elsõ péntekét kapta meg , ahol az Es ist Freitagaaabend! néven futó önálló estjein világhírû dj-k és live act-ek társaságában játszott. Növekvõ számú fellépéseinek kézben tartására csatlakozott Sven Väth booking ügynökségéhez, a Cocoon-hoz. Ugyanebben az évben kiadói tevékenységének továbbfejlesztéseként megalapította saját lemezcégét a CLR-t.
2001-ben jelent meg Chris elsõ dupla mix CD-je a Techno Division Vol. 01, az U60311 közremûködésével. 2002-ben elhagyta a Cocoon-t, hogy saját cége, a CLR rendezhesse booking és kiadói ügyeit egyaránt. Debütáló albuma, az Evolution 2003-ban látott napvilágot. Ez évben választották meg a German Dance Awards-on a " legjobb dj "-vé. Chris Liebing pályája csúcsára ért. 2004 elején a Raveline Magazine olvasói szavazásán megkapta a " legjobb remixer " címet, a " legjobb dj" és a " legjobb producer" kategóriákban pedig a második helyeken végzett.
2005-ös tervei között szerepel egy havi rendszerességgel jelentkezõ party a new york-i Avalonban. Egy nyári rezidencia az ibizai Privilige klubban. Valamint folytatódik természetesen az Es ist Freitagaaabend az U60311-ben.
Joey Beltram a new yorki Queens-ben született,és itt indult dj-karrierje is 1983-ban. Két évvel késõbb hallott elõször chichago-i house számokat Tony Humphries rádiómûsorában. Ez a mûsor ihlette késõbb saját szerzemények készítésére. Tetszett neki ezen zenék " házi készítésû ", nyers, érzelmekkel teli hangzása. Így 1988-ban amikorra összeállt otthoni kis stúdiója, elkezdhette végre formába önteni a zenét, amit a fejében hallott.
Ekkoriban úgy érezte, a house már túlzottan kommersszé vált, és csak a nagy lemezkiadók eladás serkentõ eszközeként szolgált. Úgy tûnt számára, hogy szinte kötelezõ jelleggel minden egyes pop single másik oldalára egy house remix került. Ez a dolog arra késztette õt, hogy inkább új hangzásokkal és ötletekkel kísérletezzen, saját csavarjait akarta bele vinni a house hangzásába.
1989-re Joey számos underground new york-i house kiadónak készített zenéket, és egy évvel késõbb már európai lemez cégekkel is dolgozott. Valódi löketet a zenei világnak 1990 nyarán adott, az "Energy Flash" címû számával, amit 2000-ben az angol Muzik magazin az Évtized Track-jének nevezett. Mindössze 20 évesen Joey a legjelentõsebb dance események és klubok középpontjában találta magát. Hamarosan azt is bebizonyította, hogy õ nem csupán egy 'egy-slágeres' csoda. Az Energy Flash-t további áttörést jelentõ kiadványok követték 1991-ben.
Joey azóta is töretlen sikert arat mind a house, mind a techno mûfajában. A 90-es évek nagy részét azzal töltötte, hogy saját útját járta. Olyan lemezek megjelentetésével, amelyek a ' bedroom producerek ' következõ generációinak ihletét jelentették, és jelenteni fogják minden bizonnyal a jövõben is. Napvilágot láttak munkái a Warp, a Tresor valamit a Novamute gondozásában. A "Game Form", a "Forklift" és a "Ball Park" slágerei olyan idõtállóak, hogy még ma is gyakran csendülnek fel világszerte a leghíresebb klubokban .
Jelenleg legfõképp a saját STX nevû kiadójának dolgozik, melyet 1999-ben alapított. Bár legújabb albuma, a The Rising Sun ismét a Tresor Records gondozásában került a forgalomba 2004-ben.
Természetesen a két külföldi fellépõ mellõl most sem hiányozhat magyar részrõl a deadcode négyes : Hot X, Igor Do'urden, Jay Cortez és Coyote.
Hot X új kiadványa, a hx-deadcode 06-os, két hónap késéssel, áprilisban jelenik meg. Ennek az az oka, hogy az eredetileg tervezett két saját számon kívül egy Igor Do'urden remix, valamint egy Coyote & Wasp átirat is megtalálható lesz a lemezen. Hotival kapcsolatos hír továbbá, hogy megkezdte az új Hyperspace mix CD-vel kapcsolatos munkálatokat., ami elõreláthatólag a júniusi Freee magazin CD mellékleteként lát majd napvilágot.
Igor Do'urden mostanság gyakorta evez a minimál mûfaj vizeire. Legújabb száma is ezen stílus határain belül mozog, aminek videóklipje már megtekinthetõ a Viva-n.
Jay Cortez produceri munkásságának eddigi legtermékenyebb korszakát éli. Fellépései alkalmával szinte már csak saját szerzeményeit játsza, tegyük hozzá nem kis sikerrel.
Coyote szerzõtársával szintén lázas produceri munkába kezdett. Az eredmény minden bizonnyal sokak tetszését nyeri majd el.
Az est fellépõinek névsora tovább bõvül még a Viva Eeelecto dj-jével djNewl-al is.
Összefoglalva tehát, minden adott ahhoz, hogy Magyarország legnagyobb múlttal rendelkezõ, legnépszerûbb, irányadó party-sorozatának kilencedik születésnapja mindenki számára feledhetetlen legyen.
|